Det finns inte ord till hur mycket jag saknar just DIG !

Åter igen gryr dagen vid din bleka skuldra.
Gnom frostigt glas syns solen som en huldra.
Ditt hår, det flyter över hela kudden...


Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig gav dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar.
Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar.
Du drömmer om något fint ,
jag ser du småler.


Utanför vårt fönster hör vi markens sånger.
Som ett rastlöst barn om våren, dagen kommer.
Lyssna till den sång som jorden sjunger.


Om du vore vid liv så skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig gav dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Likt en sländas spröda vinge ögat skälver.
Solens smälta i ditt hår kring pannan välver.
Du, jag tror vi flyr rakt in i solen...


Om du vore vid liv så skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig gav dig.
Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Men du, jag ger dig min morgon,
jag ger dig min dag.


Hej Kära ni !

Idag  den 18/ 5 var det tre år sedan min far lämnade mig och oss.
Jag vet inte hur måna liter eller ton jag har gråtit idag. Din död tog mig hårt, men jag visste ju att den dagen skulle komma endå, men inte så tidigt.
Älskade far, jag önskar att jag kunde göra någonting för att få dig tillbka i mitt liv. Utan dig har det varit svårt! 
Det har inte gått en enda dag utan att jag har tänkt eller gråtit för din skull.. 
Varför pappa, VARFÖR lämnade du oss !?  Jag vet varför du dog, PGA alkoholen. Fan va jag hatade dig, men jag älskade dig lika mycket ! Du var så otroligt fin, men ibland ville jag bara att du skulle dö, men jag menade inte det på allvar !

Jag vet att det inte var mitt eller någon annans fel att du dog , eller ja nästan tog livet av dig själv, för det var det du gjorde, din lever pajja, den kunde du inte leva utan.
Jag minns den här dagen så väl, fasst att det va tre år sedan. Anna och jag var på ungdomsgårn och hade det mysig, sen ringde mamma och sa att vi var tvugna att åka. Vi förstod både Anna och jag, nu visste vi att stunden var inne, stunden då du skulle lämna oss.. FÖRALLTID !. När vi väl var där så låg du där så fridfull, så vacker !
Efer några timmar slutade ditt hjärta att slå, din ande flög iväg och hela du lämnade jorden.

Anna och Mamma hade varit på sjukhuset förut eftersom att han hade legat där i tre veckor. Men jag var aldrig med dom, jag orkade inte se dig som du såg ut då. Du var tvungen att ha resperator och du kunde inte göra någonting själv, du tittade aldrig, du rörde aldrig på dig.
Nu tror jag att jag förstår, du lämnade inte oss förens jag hade pratat med dig, då kunde du känna dig lugn och tänkte nu har jag sagt farväl till dom som jag älskar mest, Mamma, Jag och Anna.
Alla har stöttat mig genom din sorg, men den finns ju alltid kvar endå. Men tack verkligen TACK för alla som har stöttat och tröstat mig. Vad skulle jag göra utan mina vänner, min familj och min pojkvän ?
Jag älskar er alla så oerhört mycket, det går inte att beskriva.. TACK för att ni finns!

Begravningen var så himla vacker, otroligt mycket blommor och så underbart vackert men endå så sorgligt. Jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket i hela mitt liv, jag trodde att jag skulle gå under, att jag aldrig skulle repa mig igen. Men det gjorde jag tack vare er. !
Prästen läste en dikt som jag gjorde till pappa natten då han dog;

Far jag saknar dig så, såhär vill jag inte må
Jag vill att allt ska va som förr, när du stod och väntade vid min dörr
Men du när du ensam står kvar OCH JAG SER DIG FAR
så ska du veta en grej
JAG KOMMER ALLTID ATT ÄLSKA DIG!

    Jag och far  Far     Pappa                      

Kommentarer
Postat av: emma

hjärtat, jag finns här för dig !

2007-05-18 @ 23:04:19
Postat av: Pirran

trots att ja bearbetat,lagt så mkt bakom mig och gått vidare så blev det inte ett öga torrt när ja läste/såg ditt minnesgrejs till vår far. Fint gjort av dig, fint att vi kan minnas tillsammans :) "you are always on my mind" simma lungt där ute fader. Eve det tar tid men livet går vidare och under livets gång så finns jag ALLTID vid din sida! Tack för den fina "systerkvällen" du gav mig :) det var cosy :) och kul! Var rädd om dig!
KRAM!

2007-05-24 @ 02:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback