Tänk om det var just du?

Hej, alla som helt plötsligt har börjat läst min blogg.

Folk verkar ha misstolkat en del av vad jag skrev i mitt förra inlägg. Jag tycker att det är skönt att folk visar medkänsla till hans närmaste vänner och familj, inklusive mig. Det jag försöker få fram är att folk verkar inte förstå vad vi nära går igenom just nu.? Har ni själva varit med i samma situation?

Tänk er att ni har en pojkvän, som ni vet allt om, ni kan prata med han om allt. En kille som ni skulle göra allt för, en kille som hade ett hjärta av guld. Vore inte det helt perfekt? När ni sedan har vart tillsammans i 3 och ett halft år, så går eran kille bort i en tragisk olycka. Eller tänk er bara en person som står er väldigt nära, en person som du gör allt för?
Skulle inte ni bli rätt irriterade eller ledsna, att personer som man aldrig har hört talas som skriver: Vi kommer sakna dig, vi var så bra vänner, vi kände varandra så väl. Man vet själv vad som är lögn eller sanning.

Jag visste vem Tobias var, jag vet vem han är. Och självklart kan jag inte veta av alla hans vänner, men jag vet vem dom närmaste var, jag vet vilka han umgicks med. Vänner som han inte har umgåtts med på flera, flera år, som helt plötsligt skriver, jag kommer sakna dig?

Så tänk om det var just dig det hela handlade om, din närmaste vän, pojkvän, flickvän, någon nära i familjen?

Jag är extremt tacksam för alla som bryr sig, alla som förstår vad det hela handlar om. Och nej, jag vill inte att folk bara ska höra av sig till mig, jag vill att folk ska tycka att det är hemskt, för det är det.

Så klartext med mig: Folk kan tycka vad dom vill om det som hänt, men jag tror iallfall att dom flesta tycker att det är väldigt hemsk. Jag vet att Tobbe hade många vänner, men alla dom som skriver att dom var bästa kompisar, att dom visste allt om varandra, folk som inte ens familjen, eller jag känner till? Har man en bästa vän så tycker iallfall jag att alla ska veta vem det är. ?

Tobias hade ett stort hjärta, det va få personer som han inte gillade. Men jag blir varm i mitt hjärta när folk skriver, vi tänker på familjen och annhöriga, vi beklagar verkligen sorgen. Men gör som ni vill, jag ska inte hindra er. Jag skriver det jag har på hjärtat, och det är många tankar som flyger runt i mitt huvud just nu, lika så skriver ni vad ni tycker.

Och ni som kommenterar, tack så mycket! Verkligen moget att vara anonym, verkligen. Men tack för att ní trycker ner mig ännu mer, ni har lyckats! Det var väl det ni ville. Vill också säga att ni som kommenterat anonymt, får gärna skriva sitt namn så att man kan förklara sig innan man får ett påhopp?

Kommentarer
Postat av: S

Bra inlägg. Tänker på dig och familjen!

2008-04-09 @ 15:02:30
Postat av: Josefine Sundström

Usch förstår hur du tänker. verkligen hemskt skulle inte ens kunna föreställa mig hur de skulle bli utan min marcus. Tänker mycket på hur du mår och vilken sitation du är i. Bra skrivet! Var stark han finns hos dig.

2008-04-09 @ 16:00:57
Postat av: Marrre

Bra skrivet babe! Det är precis som du säger, det vet nog alla om, borde även anonym också veta! älskar dig

2008-04-09 @ 17:15:52
Postat av: Nathalie

Jätte bra skrivet :)

2008-04-09 @ 18:56:50
Postat av: Amanda

Jag ville bara skicka en tanke till dig. Jag tänker på dig och familjen. Vi gick ju i samma klass i åttan, så du kanske vet vem jag är. Jag kände tobbe så länge, tio år tror jag. Men vi tappade kontakten rejält. Men det var så hemskt att höra. Jag blev riktigt ledsen och förtvivlad. Tankarna gick direkt till dig och familjen. Det här ska inte hända och det är så orättvist! Jag förstår hur du tänker. Jag har inte umgåtts med hónom på länge, men jag kommer sakna honom, för jag vet vem han var förut... Jag hoppas att du och familjen kommer kunna gå vidare, och känna lycka igen. Ta hand om dig!

2008-04-09 @ 19:04:26
Postat av: Maria-Therese

Åh, Evelina, jag tog åt mig faktiskt av det du skrev. Jag vet att jag inte hade bra kontakt med Tobbe på senaste tiden, men jag minns det som varit. Jag känner mig ganska close till dig och eva och erica också, så det hela blev chock för mig med. Men jag vill inte komma där och förstöra något, jag vill komma och finnas där, eftersom jag förlorat själv, tidigare. Så vet jag lixom hur det känns. Och även om jag inte hade den kontakten med tobbe, så hade jag det förut, kanske inte den bästa vänskapen men jag kunde prata med honom, och jag vill att du ska kunna prata med mig nu, när du känner dig redo. Jag vill att du ska veta att jag finns här.

2008-04-09 @ 20:09:27
Postat av: sandra

bra skrivet gumman!
jag tänker på dig och tobias familj.

jag älskar dig!

Postat av: Lina

Hejsan, jag hittade din blogg när jag läste på någon annans! väldigt fina inlägg du har skrivt. jag vet hur det känns att förlora någon som står en närmast hjärtat och det är det svåraste som finns. jag hoppas du klarar dig ur den här sorgen också, du verkar vara en stark tjej! jag tänker på dig ibland faktiskt även om jag inte känner varken dig eller Tobias.

2008-04-28 @ 00:06:16
URL: http://raneby.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback