Cigaretter&Snatteri

Idag har jag två saker att ta upp, det första handlar om snatteri.

Jag sitter i kassan, en helt vanlig tisdag.. Då kommer det en kille springandes förbi min kassa (alla som har vart på coop extra på sveaplan vet att det är väldigt trångt vid själva kassan ) han tränger sig förbi och jag vrålar ut så högt jag kan
- TA HONOM!!!!
Två av mina jobbarkompisar springer efter honom ut ur affären blir borta ca 20 min. Dom har alltså sprungit efter honom ett bra tag. Dock fick dom inte tag på honom, men dom fick väskan med sakerna som han hade snattat. Jävla svin, vad fan tänkte han med? ne men idag snattar jag inte diskret, jag springer ut så ingen ser mig? hmm... ja ja, nog pratat om detta..

Något som stör mig mycket mer än snattare är föräldrar.
Föräldrar som kommer med barnvagn och ska köpa cigaretter! WTF?! :O stackars barn, dom har inte läst på paketet, rökning skadar allvarligt dig själv och Personer i din omgivning, inklusive dina barn! Och folk som röker när dom är gravida, hur tänker dom? Har hört folk som säger att det inte är farligt för barnen. Så vadå, det skulle bara vara farligt för den som röker, inte för barnet som ligger i magen?
Folk som röker inne är också ett exempel på vad som gör mig liite irriterad. Okej om man röker inne under fläkten- det funkar, men dom som gör det på heltid, snacka om att inte ta hänsyn till barnen som inte röker, dom kan lika lätt få canser så som de vuxna. Så ibland förstår jag inte hur folk tänker när det gäller deras egna barn.
Då var det nog slutpratat om det här. Och jag anklagar inte folk som röker, men snälla, gör det inte i närheten av era barn. Jag själv feströker - därav kan jag inte anklaga er som gör det. Men skulle jag få barn är det sista att röka i närheten av dom. Och jag säger inte att jag skulle bli världens bästa mamma, men jag skulle bli en jävligt bra en :)

Nu ska jag koka makaroner och käka lite. Imorron blir det jobba 15-19, chill! :D Skulle ju börjat 7 på lördag, men så frågade jag min chef om det inte var lag på att man hade en vilotid eller vad det heter på 11 timmar och han påstod att det inte skulle vara samma för extra jobbare. Men han ändrade tiden iaf så jag börjar halv 9 ist, as skönt. Han kunde typ få böter om det kom fram, flera tusen.
Sen blir det sova :)

Natti natti mina vänner !

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback